Арнайы техниканың жоғарғы қондырғыларының аудармасын ғылыми-теориялық зерттеу (БШҚ, ЖЖДА және т. б.), дәнекерлеу және компрессорлық қондырғыларын (УДД– 400 және т. б.) «СНПС – Ақтөбемұнайгаз» АҚ сұйықтан газ тәріздес отынға дейін және ұсыныстарды әзірлеу

Бүгінгі таңда ірі кәсіпорындарды дамытудың перспективалық бағыты дизельді қозғалтқыштардың негізгі сипаттамаларын сақтай отырып, дизельдік циклге ауысуын қарастырып толық дизельдік циклде жұмыс істейтін өндірістік қозғалтқыштардың экологиялық және пайдалану көрсеткіштерін жақсарту мүмкіндігін анықтау болып табылады.

Зерттеулер дизельді және газды-дизельдік циклдің қозғалтқыштың конструкциясына кедергі келтірмей, идеалды термодинамикалық циклдің жағдайында ғана мүмкін болатындығын көрсетеді. Бүгінде бұл дизельді қозғалтқыштар негізінде жұмыс жасайтын өсімдіктердің уыттылығы мен түтінін азайтудың теориялық әдістерінің бірі. 

Жобаның ғылыми зерттеулер жаңалығы, қолданыстағы өндірістік дизель қондырғысының зиянды шығарындыларымен қоршаған ортаны ластаудың математикалық моделін тұжырымдау кезінде ішкі жану қозғалтқышына термодинамикалық талдау жүргізу арқылы анықталады, ол идеалды термодинамикалық цикл жағдайында шығарылатын газдың уыттылығын төмендетіп, дизельді және газды-дизельдік циклдерді бір уақытта жүргізуге мүмкіндік береді.   

Жұмыстың мақсаты пайдаланылған газдардың зиянды қоспаларын азайту және бейтараптандыру жөніндегі ұсыныстарын әзірлеу кезінде арнайы қондырғылардың дизельдік отынын (жылжымалы бу генераторлары, дәнекерлеу қондырғылары және сөндіру қондырғылары) тиімді пайдалануын ғылыми-теориялық зерттеу арқылы анықталады.

Жұмыстың әдіснамасына келесі теориялық зерттеулер кірді:

  • мобильді бу генераторларының, дәнекерлеу қондырғыларының және дезактивті қондырғылар жұмысының экологиялық қауіпсіздігін мұнай-газ саласындағы өнеркәсіптік жабдықтарға арналған арнайы жабдықтардың ішкі жану қозғалтқыштарының ІЖҚ шығарылатын газдарының уыттылығын төмендетудің негізгі бағыттарын әзірлеу кезінде анықтау;
  • жанармайдың жану процестерін зерттеу және жанудың толықтығын анықтау негізінде зиянды шығарындыларды азайтуды ескере отырып, электр станцияларын тиімді пайдалану бойынша ұсыныстарды ғылыми-теориялық әзірлеу;
  • ұсынылған ұсынысардың сенімділігін, үздіксіз жұмыс және технологиялық процестердің параметрлерін анықтауды ескере отырып жүзеге асырудың экономикалық орындылығын зерттеу;
  • нақты дизель зауытының зиянды шығарындыларымен қоршаған ортаны ластаудың математикалық моделін жасай отырып, экологиялық диагностика бойынша зерттеу;
  • Ұсынылған ұсыныстарды орындау кезінде салыстырмалы сипаттамаларды дамыту және дизель отынын іске қосу кезінде қосымша экологиялық жүктемені анықтау арқылы шығарылатын газдардағы негізгі уытты элементтердің уыттылығының төмендетуін талдау.

Ұсынылған ұсыныстар термодинамикалық дизель циклін қазіргі технологиялық жұмыс параметрлерін ескере отырып жақсартудың мүмкіндік жолдарын әзірлеу әдістемесіне негізделген.